Az ayurvédikus gyógyászat itthon még nem annyira elterjedt, mint más országokban. Ahhoz, hogy közelebb megismerhessük ezt az gyógyászatot a Vaipani kozmetikumokon keresztül is megtehetjük.
Madácsi Évával a Vaipani kozmetikumok projekt menedzserével beszélgettünk az Ayurvédáról, arról, hogy mennyire nyitottak az emberek az újfajta szemléletre, valamint arról is, hogy milyen újdonságokra számíthatunk az év végéig.
Hogyan kapcsolódik a Vaipani az Ayurvéda életszemlélethez? Mióta kaphatóak Magyarországon a Vaipani termékek?
Madácsi Évával a Vaipani kozmetikumok projekt menedzserével beszélgettünk az Ayurvédáról, arról, hogy mennyire nyitottak az emberek az újfajta szemléletre, valamint arról is, hogy milyen újdonságokra számíthatunk az év végéig.
Hogyan kapcsolódik a Vaipani az Ayurvéda életszemlélethez? Mióta kaphatóak Magyarországon a Vaipani termékek?
Éva: Mivel az Ayurveda lényege, hogy az embert egészében nézi, termékeiket úgy alakították ki, hogy azok a kül. test-típusoknak megfeleljenek. Minden arcápolóhoz odaírtuk, hogy melyik dosához miképpen igazodik. Ehhez ajánlatos, hogy az ember ismerje saját dosáját, ehhez van egy tesztoldalunk: http://ayurvedshop.hu/ayurveda-testtipus- teszt Ha valaki ezt kitölti, akkor mind a masszázsolajakra, mind a krémekre szoktam javaslatot küldeni.
Mi nem forgalmazzuk még az összes terméket, jelenleg 11 féle Vaipani termék van nálunk, és 2 éve kezdtük a vállalkozást.
A termékek korábban már voltak Mo-n, aztán lett néhány éves szünet. Ez idő alatt továbbfejlesztették, hogy az új kozmetikai irányelveknek is megfeleljenek. Így 2015 márc-ban vettük át az új szállítmányt. Azóta, tehát kb. másfél éve forgalmazzuk. Hosszú engedélyeztetési procedúra előzte meg, sok energiát (és pénzt) felemésztve.
Te hogyan ismerkedtél meg ezzel az életmóddal? Már korábban is természetes összetevőjű termékekethasználtál?
Éva: Véletlenül. Egészen más az eredeti szakmám, és épp két munkahely között voltam, amikor ajánlották ezt a lehetőséget, aminek a másik termékköre a gyógymasszázsolajak. És igazából azzal kezdtük, és ez volt a mellékes. Most már mindkettővel egyformán foglalkozom, kiegészítve a turizmussal.
Semmit nem tudtam róla, és a mai napig is tanulom. Nem lehet teljeskörűen megtanulni pár hónap alatt, hiszen eleve több, mint 5000 éves tudomány. Egy életfilozófia. Bár nem vagyok vegetáriánus, de – falusi lány lévén – egészen más volt a táplálkozási szokásunk, közelebb volt a természethez. Több zöldséget, gyümölcsöt ettünk, kevesbb húst, s ez a mai napig megmaradt. Ha egy héten 3x húst „kell” ennem, már sok. Kerülöm a felvágottakat, az átláthatatlan húsételeket. Szeretem a nyers zöldségeket is. Maximálisan hiszek abban, hogy a helyes táplálkozással sok betegség megelőzhető, az egészség fenntartható. Minden életkornak persze más és más a táplálkozási igénye és szüksége.
Mennyire nyitottak az emberek a Vaipani márkára? Hiszen más alapokon nyugszik, mint az itthon kapható kozmetikumok többsége.
Éva: Igen, valóban kicsit nehéz megismertetni, és itt nem is annyira a márkanév, mint az „Ayurveda” megismertetése, elfogadtatása a nehéz. Így a mindenkori aktuális hirdetésekben próbáljuk kiemelni a natúr szót, ezt mindenki érti, ismeri. S azon belül kommunikáljuk az „ayurveda”-t.
De ha egyszer megismerik, utána már megkedvelik. A termékek bizonyítottak. Azt nyújtják, amit
ígérnek, és ez nagyon fontos a mai kozmetikai termékkavalkádban. Az elején a termékek egyértelmű gyógynövényillata volt szokatlan (számomra is), de aztán teljesen megszokható, sőt kedvelt lesz. Ez van, akinek bejön, van, aki nehezebben szokik hozzá, és persze van, aki a mesterséges illatkomponenseket keresi az általános termékekben, és így nem kedveli meg. De kis idő után az illat zöme elszáll, s ami marad, a bőrrel harmonizál és ápolt, tiszta illatot kölcsönöz.
Mitől lesznek különlegesek a Vaipani kozmetikumok, a konkurens brandekhez viszonyítva?
Éva: Mert a Vaipani Co. cég egy természetes, vegyszermentes termékeket gyártó, több évtizedes tapasztalattal rendelkező vállalat, ahol a gyógynövényeket a legtisztább formában termesztik és dolgozzák föl a család saját birtokán. A cég a legkorszerűbb berendezésekkel dolgozik számos ayurvédikus orvossal.
A gyógynövény-összetevők / hatóanyagok a legjobb mennyiségben vannak benne. Nincs mesterséges összetevő. Nem tartalmaznak semmilyen mesterséges színezéket és illatanyagot, így nincsenek mellékhatásaik. Az esetleges szükséges vivőanyagok is a természetből kivonható komponensek. Környezetbarát produktumok, a csomagolás is.
A gyógynövények jellemzően az Indiai Szubkontinensen teremnek, speciális körülmények között.
A tulajdonos asszony ayurveda orvos, egész életét annak szenteli, hogy a lehető legtökéletesebb minőségben gyártsa ezeket a termékeket. A mai napig ő végzi a kutatási tevékenységeket a technikailag rendkívül magasan kifejlesztett laboratóriumban, s úgy fejleszti ki a termékeket, hogy megfeleljenek minden típusú bőrnek és hajnak. Számos rangos díjat kapott már Indiába és külföldön. Célja kizárólag az olyan minőségi termékek kifejlesztése, melyek nem károsítják szervezetet. Nem tesztelik állatokon, és a gyógynövények minden részét felhasználják. S hogy melyik termékeben melyik részét, és hogy milyen mennyiségben, nos ez adja a titkát a termékek magas minőségének.
A termékkör folyamatosan bővül, így megtalálhatók a természetes babaápolási termékek, gyógyfűszerek, vértisztítók, vitaminok, köhögés elleni szirup, fájdalom-csillapító krémek, stb.
Melyek a márka legnépszerűbb termékei? Milyen problémákkal fordulnak hozzád a legtöbben?
Éva: Egyértelműen a normál-zsíros hajra való Amla samponból adtuk el a legtöbbet, noha nem a
legolcsóbb termékek közé tartozik. Itt szeretném megjegyezni, hogy termékeink nem átlagtermékek, így nem szabad az ezer forintos árkategóriában keresni azokat. Viszont, mivel jobbára igen kevés kell belőlük, esetenként koncentrátumok, 2-4 hónapig is eltartanak. A Sahcher krém is kedvelt.
Mivel elegendő információ van fönt, ritkán kapok speciális kérdést, kérést tanácsot illetően. Am vásárlók már tudják, mit rendeljenek.
Mik azok a termékek, amelyeket Te is használsz a napi rutinodban?
Éva: Mindegyiket, amelyik harmonizál a bőrömmel, hajammal. Így a hajamra a Heena-t használom. Arcomra a Pristine krémet, tusoláshoz és kézmosáshoz a Honey tusfürdő higított formáját.
Testápolónak pedig a Vera Body a kedvencem. Ha bőrsérülésem van, pl. a körömágybőr, de bármi más is, pl. viszketés, akkor a Sahcher egyszerűen kiváló! A családban ezeken kívül kedvelt még az Amla és a Fair.
Az év hátralévő részében milyen újdonságokkal találkozatnak a Vaipani kozmetikum kedvelői?
Éva: Most kértem be a partnertől az árajánlatot az új termékekre. Ezek még az idén nem lesznek kaphatók, de mint tavaly, most is igyekszem a karácsonyra kül. szépségcsomagokkal kedveskedni. Ezek azért jók, mert kedvező áron érhetők el, és kiváló ajándékok.
Ezen kívül viszont más termékek is lesznek, egyéb natúrtermékek ill. étrendkiegészítők.
Webshop: http://ayurvedshop.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/ayurvedaSzepsegEgeszseg
Webshop: http://ayurvedshop.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/ayurvedaSzepsegEgeszseg
This is a totally new brand for me! Is it possible to buy these products in Budapest?
VálaszTörlésYes, please look for: http://ayurvedshop.hu/ where you can order the products.
TörlésA link nem jó, de az oldalukon lehet tájékozódni. Kül. az különböző?
VálaszTörlés