A tavalyi év felfedezése számomra a SweetYou volt, szó szerint berobbant a márka bőrápolási rutinomba. Egy-egy fárasztó nap után elég volt egy forró fürdőt vennem és elmerülni az édes világban, hogy megkönnyebbülve hajtsam álomra a fejem. A SweetYou édes bőrápolást két csodás nőnek köszönhetjük Bettinek és Adrinak, akik most bepillantást engednek a márka mögé. Mesélnek magukról, arról, hogy mennyire nehéz manapság érvényesülni a kozmetikai piacon, illetve arról is, hogy miért éppen SweetYou.
Mikor és hogyan fedeztétek fel a tudatos bőrápolás világát? Innen egyenes út vezetett a SweetYou megalkotásához?
Mikor és hogyan fedeztétek fel a tudatos bőrápolás világát? Innen egyenes út vezetett a SweetYou megalkotásához?
Adri: Mondanám hogy egyenes, de viszonylag hosszú út volt ez. A gyerekek születése adta az első lökést, ami talán elcsépeltnek hangzik, de valóban megváltozik az emberben valami olyankor. A baba
érkezésével jobban keresed a mentes dolgokat, visszaveszel az illatokból, és azt a kevés időt amit magadra tudsz fordítani, szeretnéd kimaxolni. Ehhez viszont nem találtam meg a megfelelő termékeket, ezért elkezdtem körüljárni a témát.
Betti: Adri majdnem két évig tökéletesítette az induló termékeket, és akkor még nem is gondoltunk arra, hogy ebbe közösen fogunk egyszer belevágni. Engem a testvaj kipróbálása győzött meg, amit ajándékba kaptam Adritól a szokásos karácsony előtti barátnős összejövetelen. A SweetYou indulása
azon az estén megpecsételődött.
Miben egészítitek ki egymást? Mik azok a dolgok, amikben különböztök? Ezek mennyire segítenek Titeket, amikor alkottok?
Adri: Tulajdonképpen mindenben kiegészítjük egymást. A 30 év alatt, amióta ismerem Bettit, mindketten sokat változtunk, más erősségek kerültek a felszínre. Betti edzettebb az üzleti világban, és a marketing illetve innovációs háttere nagyon jól jön a márka építésében, illetve a mindennapi problémák kreatív megoldásában is. Tele van ötletekkel, folyton pörög az agya. Én főleg a termékek készítésére fókuszálok, az alkotás ezen része számomra a legizgalmasabb, a kész csomagok összeállítása pedig a folyamat tetőpontja. Akkor tudatosul, hogy valaki megint hitt benned, és kaptál egy lehetőséget, hogy megmutasd mit alkottál. Mindkettőnknek van kreatív feladata, és bár bele-bele szólunk a másik feladatkörébe, azért tiszteletben tartjuk a másik szavát abban, amiben tapasztaltabb.
Betti: Én egy kicsit többet trollkodom, néha elég kritikus vagyok, de Adri jól veszi a kihívásokat. Egyszer azt olvastam, hogy ha találtál egy megoldást, még háromszor kérdőjelezd meg, és utána jön az igazi válasz. Ezt sokszor használom a munka során, szerintem jól működik.
![]() |
Betti kislányával és Adri legkisebb fiával |
Szerintetek mennyire nehéz manapság érvényesülni a magyar kozmetikai piacon?
Betti: Semmiképpen sem egyszerű feladat, legalábbis rövid távon nem az, hiszen egy márkát felépíteni időbe telik. A választék is nagyon bő, és vannak akik már szereztek negatív tapasztalatot, amit előfordul, hogy általánosítanak.
Ha a tágabb értelemben vett kozmetikai piacot nézem, a természetes alapanyagok és illatforrások jelentik az egyik legnagyobb szépségét és egyben nehézségét is a feladatunknak. Generációk nőttek fel szintetikus illatokkal körülvéve. Ez megtanította az embereket olyan dolgokra, amelyek irreális elvárásokat támaszthatnak egy natúr kozmetikum elé. Az illatok intenzitása sosem lesz egy természetből nyert illattal olyan erős mint egy mesterséges párja esetében, és bizonyos illatokról teljesen le kell mondani, mert természetes formában nem elérhetőek. Sőt, vannak illatok amelyeket rosszul tanultunk meg, ha lehet ezt így mondani, így van aki meglepődik, amikor a természetből nyert változatot megismeri. A natúr alapanyagok hatékonysága azonban nagyon-nagyon meggyőző, ezt pontosan tudjuk, és emiatt is vágtunk bele a vállalkozásba.
Miben más a SweetYou a többi brandhez képest? Melyek azok a tulajdonságok, amelyekkel kitűntök a tömegből?
Betti: Igazából láttuk a lehetőséget egy nem klasszikus natúr kozmetikumban. Ahol nem csak a természetességről, a letisztultságról vagy a cukiskodásról szól minden, hanem sokkal inkább élet szaga van, és nagy szerepet kap a praktikusság is. Ahol megjelenik a kreatív, innovatív szellem, illetve a dinamikus, modern szemléletmód. A családunk, a barátaink hatalmas inspirációt jelentenek abban, hogy egy olyan világot mutassunk meg, ami izgalmas, aktív és semmiképpen nem egyhangú. A fiatalabb korosztályt már kifejezetten nehéz megszólítani, a döntéseik sokszor racionálisabbak mint ahogy az ember gondolná. Sokan azt feltételezik, hogy felszínesek, pedig apróságokra is figyelnek. Ha egy márka nem erősíti meg a lépéseivel amit magáról állít, nincsen egy a profitszerzésnél magasabb rendű cél amit kitűz maga elé, vagy csak követi a többieket, azon hamar átlépnek. Ez egy komoly kihívás, de ha valamit hitelesen tudsz képviselni, az hatalmas előny.
A termékeinket tekintve az egyik érdekesség az az elgondolás, hogy egy illatba öltöztethetjük magunkat szinte tetőtől talpig, nem alakul ki egy káosz. Ezen kívül folyamatosan keressük az innováció lehetőségét, ami lehet a csomagolás, egy új termékkategória, vagy egy meglévő klasszikus felpezsdítése. Ezeket már idén folyamatosan be fogjuk mutatni, figyeljetek minket.
Miért éppen SweetYou? Mi volt a márka koncepciója a kezdetekben, mi inspirált Titeket?
Betti: Természetes összetevőkkel édes illatárnyalatokat alkotni az egyik legnehezebb feladat. Viszont tapasztalataink alapján a legtöbb nő és férfi is az édes illatokat részesíti előnyben, ahogy mi is. El sem tudod képzelni hányszor hallottuk már a termékeink kipróbálása után, hogy "én nem is gondoltam, hogy az édes illatokat szeretem, de ez nagyon tetszik". Ez főleg a Sweet Fun termékcsaládnál jön elő, ahol egy kicsit távolabb merészkedtünk a natúr kozmetikumok világától azok illataival.
Szeretnénk egy olyan portfóliót kínálni, ahol mindenki megtalálja a saját édes illatát. Innen már egyenes út vezetett a SweetYou-hoz. A márkával inspirálni szeretnénk a nőket, hogy csinálják azt amihez kedvük van, keressék az élményeket, és hozzák ki magukból a legjobbat, mindezt nem csak a külsőségekre értve.
Hogyan zajlik nálatok egy-egy egyedi illat megalkotása? Mik azok az alapanyagok, amelyek nem hiányozhatnak egyetlen egy SweetYou termékből sem?
Betti: Az illatokompozíciókat sokszor egy-egy személyes élmény inspirálja, illetve vannak alapillatok, amelyekhez mindketten ragaszkodtunk. Természetesen mindegyik illatunk kap egy kis csavart, és márkánkhoz hűen egy édes árnyalatot is.
Vannak bizonyos tanulható alapelvek, érdemes pédául tisztában lenni a fej-, szív- és alapillatok sajátosságaival. Mi is azokkal indítunk, és utána szépen elkezdjük áthágni ezeket a szabályokat, míg az illatok igazi egyéniségekké válnak :D
Szeretjük, ha az illataink nem adják ki magukat az első pillanatban teljesen. Egy kicsit olyan ez, mint egy románc. Az üvegben indul a flört, a bőrön pedig még izgalmasabb lesz, és kis idő elteltével tetőzik. Hogy ezután mi következik, az már egyénfüggő :)
Adri: Az alapanyagokat illetően minden termékcsoportban igyekszünk optimális receptúrákat kidolgozni, így nincs egyetlen összetevő, amit mindenhol használnánk. Mindig az vezérel minket, hogy milyen funkciót kell ellátnia a terméknek, és abból kihozni a maximumot. Ennek érdekében akár kevésbé ismert, de jól bevált összetevővel is előállunk. Azért az egyik kedvencemet, a mandulaolajat, igyekszem belecsempészni a termékekbe, mert hihetetlen jó hatással van a bőrre. Ha az illatokra koncentrálunk, kizárólag 100%-os tisztaságú illóolajokkal vagy természetes illatokkal dolgozunk, ami az egyik lényegi különbség as Essentials és Sweet Fun termékcsaládok között.
Bemutatnátok egy-egy kedvenc SweetYou kozmetikumotokat?
Adri: Hú, ez egy nagyon nehéz választás. Én a fürdőolajat szeretem most talán a legjobban. A kisgyerekes anyukák biztos pontosan átérzik mire gondolok. Nagyon jólesik az a 20 perc amit egy meleg kádban tölthetsz, hihetetlenül feltölt energiával. Még mindig a téli illatot preferálom, a benne levő illóolajok fantasztikus illattal töltik meg a fürdőszobát, és eközben a mandulaolaj illetve makadámiaolaj láthatatlanul és erőfeszítés nélkül végzi a dolgát, fantasztikusan hidratál. Persze legtöbbször nem telik magányosan az a 20 perc sem, általában a legkisebbel közös fürdés lesz a vége, amit csöppet sem bánok :)
Betti: Nekem a testvaj az abszolút kedvencem, de annyi pozitív visszajelzés jött a krémdeónk kapcsán, hogy megérdemli, hogy kiemeljük őt is. Nagyon figyeltünk az összetevők arányainál, hiszen egy kényes területről van szó, amit ápolni és védeni kell. Sokat vissza tud venni egy nő önbizalmából, ha ott nincs rendben, és erre mindenképpen szerettünk volna egy megoldást. Kiemelném, hogy nem izzadásgátlóról van szó, a pórusok szabadon maradnak, de az izzadság során keletkező baktériumokkal nagyon jól felveszi a harcot ez a termék, míg a kókuszolaj és a sheavaj ápolja az érzékeny bőrt. Eddigi tapasztalatunk alapján 1 vásárló átlagban 3 újat eredményez, ami azt mutatja, hogy sok nő még nem talált erre a területre megbízható megoldást, illetve hogy a krémdeónkat tényleg nagyon szeretik.
Mik a SweetYou tervei a 2018-as évben?
Adri: Részleteket még nem árulnánk el, de lesznek új illatok és új termékek is. A visszafogott, induló portfóliónkat szeretnénk kiegészíteni nem megszokott termékekkel is. Egyelőre maradunk a testápolás vonalon, és a tetőtől talpig egy illat koncepciót fogjuk tovább erősíteni, azaz továbbra is minden termékünk elérhető lesz az összes illatban, beleértve az újakat is. Közben pedig már készülünk más területekkel is, hogy jelen tudjunk lenni a modern nő életében ott, ahol szüksége van ránk.
Webshop: https://www.sweetyou.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/SweetYou.Bath.Beauty/
Instagram: https://www.instagram.com/sweetyou.bath.beauty/
Nincsenek megjegyzések