Interjú: Yves Rocher

Az Yves Rocher névről a természetes bio összetevők, a kényeztető luxus, valamint a vásárlóbarát szavak juthatnak mindannyiunk eszébe. 
Weisz Gabriellával az Yves Rocher marketing felelősével, beszélgettünk a magyarországi megjelenésről, arról, hogy mik a legnépszerűbb termékek, a téli újdonságokról, valamint betekintést enged a szépségápolási rutinjába.


Yves Rocher egy francia úr nevéhez köthető, hiszen saját magáról nevezte el a márkát. Kalandosútja volt a hírnév felé, hiszen csomagküldő formában indult a márka, és csak jóval később indította el a márkabolt hálózatát. Magyarországon milyen múltra tekint vissza az Yves Rocher?

Gabriella: Egy szép évforduló áll előttünk, ugyanis a magyaroszági leányvállalat jövőre ünnepli a 25. születésnapját. Kezdetben csak csomagküldő szolgálatként működött a vállalat, aztán 1997­-ben megnyílt az első márkabolt Budapesten. Mára már 21 márkabolttal büszkélkedhetünk, amiből 16 Budapesten, 5 pedig vidéki nagyvárosokban található. Illetve 2014 tavaszán elindult webshopunk is.

Balról jobbra: Szemhéjpúder alap, Duó szemhéjpúder,  Szemhéjárnyékoló ceruza


Mennyit és miben változott a márka arculata, és a termékek az évek folyamán?

Gabriella: A márka arculata 2009-­ben újult meg, amivel az előzőekhez képest egy modernebb és letisztultabb design kapott teret a márka életében. A márkaboltok természetközelibbek és vásárlóbarátabbak lettek. A termékek csomagolása egységesebb lett és az teljes mértékben illeszkedik a megújult design­hoz. Egyszerűbbek, letiszultabbak lettek. A környezetbarát csomagolás mindig is elsődleges szempont volt az Yves Rocher­nál. A műanyag flakonok gyártásánál 25%­kal kevesebb műanyagot használunk fel, a bővebb vásárlói tájékoztatót pedig nem plusz papírra, hanem a dobozok belsejébe növényi tintával nyomtatjuk.

Miben különböznek az Yves Rocher bio termékei a konkurens márkákkal szemben?

Gabriella: Fontos kiemelnünk, hogy az Yves Rocher alapvetően növényi alapú kozmetikumok gyártására és forgalmazására specializálódott. Noha sok termékünk esetében használunk bio mezőgazdaságból származó összetevőket, de a bio igazolással ellátott termékek a termékskálánk minimális részét teszik ki. Bio családunk, a Culture Bio három különböző illatú tusfürdőből, egy testápolóból és egy ajakbalzsamból áll.

Balról jobbra: Culture Bio kézkrém, tusfürdő, ajakápoló




Yves Rocher tényleg odafigyel a vásárlóira. A törzsvásárlói program kiemelkedőnek számít.
Hogyan próbálják felmérni a vásárlók igényeit? Mennyire befolyásolja ezt, hogy a márka francia vonatkozású?

Gabriella: A vásárlói visszajelzések számunkra is nagyon fontosak, ezért igyekszünk minél több módon kommunikálni velük. Az üzletben dolgozó kolléganőknek leadott visszajelzések a leggyakoribbak, hiszen ők azok, akik a vásárlókkal a legközelebbi kapcsolatban állnak. Tanácsadással segítik a vásárlót az egyéni igényeinek legmegfelelőbb termék kiválasztásában, így óhatatlanul is elindul egyfajta kommunikáció. A központban pedig vevőszolgálat segíti a vásárlókat kérdéseik megválaszolásában, problémáik megoldásában. Facebook oldalunk is állandó visszajelzésre kínál lehetőséget. A postokra érkező reakciókat, kérdéseket a webes kollégák igyekeznek a lehető leggyorsabban megválaszolni. Webáruházunkban pedig lehetőségük van a vásárlóknak, hogy értékeljék a termékeket.
Emellett természetesen. rengeteg háttérmunkával (statisztikák, elemzések stb) követjük törzsvásárlóink vásárlásait, melyek a kedvenc termékeik, milyen kedvezményeket, milyen típusú ajándékokat részesítenek előnyben.

Az utóbbi években mely' termékek voltak a vásárlók kedvencei?

Gabriella: Elmondhatjuk a magyar vásárlók kedvencei ugyanazok a termékek, amelyek Franciaországban is az eladási listák élén állnak. Viszont megfigyelhető, hogy amíg Franciaországban sokkal több smink, illetve arcápoló terméket vásárolnak az Yves Rocher rajongói, nálunk elsősorban a higiéniai termékek kerültek az élvonalba. Ezek közül abszolút top terméknek számítanak a Jardins du Monde tusfürdő család tagjai, és a Plaisirs Nature termékek. 
Az arcápolási termékek között a hidratáló családunk, a Hydra Végétal az egyik legközkedveltebb, parfümök között pedig a friss, könnyed illatú Naturelle.
Az Yves Rocher márka világszinten legnépszerűbb termékcsaládja az immár 40 éves múltra visszatekintő Riche Crème anti­age arcápoló család, illetve a Pur Bleuet Kétfázisú expressz szemfesték lemosó. Ezek a termékek Magyarországon is hétről hétre felkerülnek a top 10 eladási listára.

Balról jobbra: Jardins du Monde Makadámdiós tusfürdő, Osmnatuhus Naturelle EDT, Plairis Nature zabtejes tusfürdő


Az ősz újdonságai után lassan, de biztosan itt vannak az ünnepek, és az Yves Rochernek mindig
sikerül új illatokkal előrukkolnia. Idén milyen újdonságokra számíthatnak a vásárlók?

Gabriella: Idén négy limitált kiadású karácsonyi illattal kedveskedünk vásárlóinknak. Az egyik a Plaisirs Nature család ünnepi illata, az Aranyalma, ami már november elejétől kapható lesz a márkaboltokban és a webáruházban. A további három illatcsalád, a Kandírozott narancs-Fahéj, a Kandírozott narancs­-Mandula és a Fűszeres vanília pedig november közepétől, a karácsonyi kampány hivatalos indulásával kerül a márkaboltokba és a webáruházba.

Önnek mik a személyes kedvencei a márkától? Mik azok, amik bomba biztosan épültek be a napi
rutinjába?

Gabriella: Természetesen a minden napi arcápolásom reggel és este csak Yves Rocher termék lehet. A Hydra Végétal család tagjait ki nem hagynám a napi szépségápolási rutinomból. Sajnos az idő fölöttem is elszáll, így lassan már a bőröregedéssel járó problémákat is kezelnem kell. Idén jelent meg a Sérum Végétal Ránccsökkentés és Ragyogás anti­age család, a kezdődő ráncok kezelésére. Ennek a családnak a szemkontúr krémjét és nappali arcápolóját próbálgatom már. A testápolás és a mosakodás csakis a Plaisirs Nature termékcsalád Zabtejes termékeivel lehetséges, a család minden darabja megtalálható a fürdőszobámban. No és imádom sminkelni magam. A sminktermékek között abszolút kedvenceim a rúzsok. Ezekből több különböző árnyalatot is tartok otthon egyszerre, és mindig a hangulatomhoz vagy az öltözékemhez illő színt választom. De a táskámban is mindig tartok magamnál.
Az esti sminklemosás pedig nálam is csak a Pure Bleuet express kétfázisú arclemosóval történhet.
Szóval elmondhatom, tele a fürdőszobám Yves Rocher termékekkel...

7 megjegyzés

  1. Egyszer jártam YR üzletben Budapesten, sajnos nálunk nincs. Egyébként nagyon tetszenek azok a termékek, amiket akkor vásároltam. Nem annyira értem, miért van 16 db üzlet a fővárosban, és mindössze 5 db az ország többi részén, én pl biztos állandó vásárlójuk lennék. Tudom, van webshop, de pl a tusfürdőből nem szeretek zsákbamacskát vásárolni, csak jó lenne megszagolgatni, sminknél szintén csalóka lehet a webshop képe. Köszönjük az interjút! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, egyetértek. Viszont folyamatosan terjeszkedik a márka, Úgyhogy remélem a közelben is nyitnak ahol laksz ^_^ Addig sajnos marad a shop, baromi Megértem, mert néhány kozmetikum esetében fontos, hogy lehessen szagolni, érezni.
      Köszönöm, hogy olvastad ^_^

      Törlés
  2. Hát...nekem a tusfürdős kapcsolatom velük elég "régre nyúlik vissza" (gyakran kaptam ajándékba, és nagyon szerettem őket), viszont most nyáron jutottam el először márkaboltba...Sajnos felénk nincs, de jobb szeretem megszagolni, megfogni, kipróbálni a dolgokat, na meg ha elakadok, jobb ha van egy kedves, segítő eladó a közelben...:( :)
    Viszont a Hydra végétal kombinált bőrre való 24 órás fényvédős arckrémje már minta alapján is nagy kedvenc lett, szóval most be is szereztem belőle a teljes kiszerelést, illetve a tusfürdők még mindig állandó kedvencek, meg kaptam ajándék szempillaspirált, arra is nagyon kíváncsi leszek, illetve színskála alapján (és tesztek alapján) a professzionális rúzsuknak szavaztam meg a bizalmat, ha beválik beszerzek több árnyalatot is majd, ha nem, akkor kipróbálom a többi fajta rúzsukat is...:)

    Nagyon remélem, hogy a közeljövőben települ a közelbe is boltjuk, mert Glamour-napokon szinte csak miattuk mentünk el Debrecenbe (igen, anya elvitt Debrecenbe, hogy megvehessem az arckrémet, meg vehessek új rúzst - illetve, hogy szétnézhessen a ruhás boltokban, Miskolcon rengeteg üzlet nincs - de azért ezt nem sok szülő tenné meg szerintem akkor se...:D).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is remélem, hogy nyitnak felétek boltot. :)
      Hű azért így olvasva látszik, hogy van már kiforrott véleményed a márkával kapcsolatban. Jelenleg a szemceruzájukért vagyok oda, abból biztos beszerzek még más árnyalatokat is :)

      Törlés
    2. Hát...Erre mondják, hogy a jót könnyű megszokni...:) :D
      (És szerencsére még a márkaboltokban is csak jó tapasztalataim voltak velük...szóval...:D)

      Törlés
  3. Nekünk nagy kedvencünk ez a márka, a tusfürdőikért és samponjaikért különösen odavagyok. Egy ideje azon gondolkodom, hogy nem akarnak-e olyan lehetőséget behozni, hogy vissza lehet vinni az üres flakonokat - ahogy a Lush-nál is-, mert én pl. szivesen visszavinném. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melcsi! Gondolatolvasó vagy! Pont ma gondolkodtam ezen. Mivel alapból az új flakonok 25%-ban újrahasznosított üvegből vannak, így én is visszavinném. :)
      Mi is nagyon szeretjük ^_^

      Törlés