Az Yves Rocher névről a természetes bio összetevők, a kényeztető luxus, valamint a vásárlóbarát szavak juthatnak mindannyiunk eszébe.
Weisz Gabriellával az Yves Rocher marketing felelősével, beszélgettünk a magyarországi megjelenésről, arról, hogy mik a legnépszerűbb termékek, a téli újdonságokról, valamint betekintést enged a szépségápolási rutinjába.
Yves Rocher egy francia úr nevéhez köthető, hiszen saját magáról nevezte el a márkát. Kalandosútja volt a hírnév felé, hiszen csomagküldő formában indult a márka, és csak jóval később indította el a márkabolt hálózatát. Magyarországon milyen múltra tekint vissza az Yves Rocher?
Gabriella: Egy szép évforduló áll előttünk, ugyanis a magyaroszági leányvállalat jövőre ünnepli a 25. születésnapját. Kezdetben csak csomagküldő szolgálatként működött a vállalat, aztán 1997-ben megnyílt az első márkabolt Budapesten. Mára már 21 márkabolttal büszkélkedhetünk, amiből 16 Budapesten, 5 pedig vidéki nagyvárosokban található. Illetve 2014 tavaszán elindult webshopunk is.
![]() |
Balról jobbra: Szemhéjpúder alap, Duó szemhéjpúder, Szemhéjárnyékoló ceruza |
Mennyit és miben változott a márka arculata, és a termékek az évek folyamán?
Gabriella: A márka arculata 2009-ben újult meg, amivel az előzőekhez képest egy modernebb és letisztultabb design kapott teret a márka életében. A márkaboltok természetközelibbek és vásárlóbarátabbak lettek. A termékek csomagolása egységesebb lett és az teljes mértékben illeszkedik a megújult designhoz. Egyszerűbbek, letiszultabbak lettek. A környezetbarát csomagolás mindig is elsődleges szempont volt az Yves Rochernál. A műanyag flakonok gyártásánál 25%kal kevesebb műanyagot használunk fel, a bővebb vásárlói tájékoztatót pedig nem plusz papírra, hanem a dobozok belsejébe növényi tintával nyomtatjuk.
Miben különböznek az Yves Rocher bio termékei a konkurens márkákkal szemben?
Gabriella: Fontos kiemelnünk, hogy az Yves Rocher alapvetően növényi alapú kozmetikumok gyártására és forgalmazására specializálódott. Noha sok termékünk esetében használunk bio mezőgazdaságból származó összetevőket, de a bio igazolással ellátott termékek a termékskálánk minimális részét teszik ki. Bio családunk, a Culture Bio három különböző illatú tusfürdőből, egy testápolóból és egy ajakbalzsamból áll.
![]() |
Balról jobbra: Culture Bio kézkrém, tusfürdő, ajakápoló |
Yves Rocher tényleg odafigyel a vásárlóira. A törzsvásárlói program kiemelkedőnek számít.
Hogyan próbálják felmérni a vásárlók igényeit? Mennyire befolyásolja ezt, hogy a márka francia vonatkozású?
Gabriella: A vásárlói visszajelzések számunkra is nagyon fontosak, ezért igyekszünk minél több módon kommunikálni velük. Az üzletben dolgozó kolléganőknek leadott visszajelzések a leggyakoribbak, hiszen ők azok, akik a vásárlókkal a legközelebbi kapcsolatban állnak. Tanácsadással segítik a vásárlót az egyéni igényeinek legmegfelelőbb termék kiválasztásában, így óhatatlanul is elindul egyfajta kommunikáció. A központban pedig vevőszolgálat segíti a vásárlókat kérdéseik megválaszolásában, problémáik megoldásában. Facebook oldalunk is állandó visszajelzésre kínál lehetőséget. A postokra érkező reakciókat, kérdéseket a webes kollégák igyekeznek a lehető leggyorsabban megválaszolni. Webáruházunkban pedig lehetőségük van a vásárlóknak, hogy értékeljék a termékeket.
Emellett természetesen. rengeteg háttérmunkával (statisztikák, elemzések stb) követjük törzsvásárlóink vásárlásait, melyek a kedvenc termékeik, milyen kedvezményeket, milyen típusú ajándékokat részesítenek előnyben.
Az utóbbi években mely' termékek voltak a vásárlók kedvencei?
Gabriella: Elmondhatjuk a magyar vásárlók kedvencei ugyanazok a termékek, amelyek Franciaországban is az eladási listák élén állnak. Viszont megfigyelhető, hogy amíg Franciaországban sokkal több smink, illetve arcápoló terméket vásárolnak az Yves Rocher rajongói, nálunk elsősorban a higiéniai termékek kerültek az élvonalba. Ezek közül abszolút top terméknek számítanak a Jardins du Monde tusfürdő család tagjai, és a Plaisirs Nature termékek.
Az arcápolási termékek között a hidratáló családunk, a Hydra Végétal az egyik legközkedveltebb, parfümök között pedig a friss, könnyed illatú Naturelle.
Az Yves Rocher márka világszinten legnépszerűbb termékcsaládja az immár 40 éves múltra visszatekintő Riche Crème antiage arcápoló család, illetve a Pur Bleuet Kétfázisú expressz szemfesték lemosó. Ezek a termékek Magyarországon is hétről hétre felkerülnek a top 10 eladási listára.
![]() |
Balról jobbra: Jardins du Monde Makadámdiós tusfürdő, Osmnatuhus Naturelle EDT, Plairis Nature zabtejes tusfürdő |
Az ősz újdonságai után lassan, de biztosan itt vannak az ünnepek, és az Yves Rochernek mindig
sikerül új illatokkal előrukkolnia. Idén milyen újdonságokra számíthatnak a vásárlók?
Gabriella: Idén négy limitált kiadású karácsonyi illattal kedveskedünk vásárlóinknak. Az egyik a Plaisirs Nature család ünnepi illata, az Aranyalma, ami már november elejétől kapható lesz a márkaboltokban és a webáruházban. A további három illatcsalád, a Kandírozott narancs-Fahéj, a Kandírozott narancs-Mandula és a Fűszeres vanília pedig november közepétől, a karácsonyi kampány hivatalos indulásával kerül a márkaboltokba és a webáruházba.
Önnek mik a személyes kedvencei a márkától? Mik azok, amik bomba biztosan épültek be a napi
rutinjába?
Gabriella: Természetesen a minden napi arcápolásom reggel és este csak Yves Rocher termék lehet. A Hydra Végétal család tagjait ki nem hagynám a napi szépségápolási rutinomból. Sajnos az idő fölöttem is elszáll, így lassan már a bőröregedéssel járó problémákat is kezelnem kell. Idén jelent meg a Sérum Végétal Ránccsökkentés és Ragyogás antiage család, a kezdődő ráncok kezelésére. Ennek a családnak a szemkontúr krémjét és nappali arcápolóját próbálgatom már. A testápolás és a mosakodás csakis a Plaisirs Nature termékcsalád Zabtejes termékeivel lehetséges, a család minden darabja megtalálható a fürdőszobámban. No és imádom sminkelni magam. A sminktermékek között abszolút kedvenceim a rúzsok. Ezekből több különböző árnyalatot is tartok otthon egyszerre, és mindig a hangulatomhoz vagy az öltözékemhez illő színt választom. De a táskámban is mindig tartok magamnál.
Az esti sminklemosás pedig nálam is csak a Pure Bleuet express kétfázisú arclemosóval történhet.
Szóval elmondhatom, tele a fürdőszobám Yves Rocher termékekkel...
Webshop: http://yves-rocher.hu/
Egyszer jártam YR üzletben Budapesten, sajnos nálunk nincs. Egyébként nagyon tetszenek azok a termékek, amiket akkor vásároltam. Nem annyira értem, miért van 16 db üzlet a fővárosban, és mindössze 5 db az ország többi részén, én pl biztos állandó vásárlójuk lennék. Tudom, van webshop, de pl a tusfürdőből nem szeretek zsákbamacskát vásárolni, csak jó lenne megszagolgatni, sminknél szintén csalóka lehet a webshop képe. Köszönjük az interjút! :)
VálaszTörlésNa igen, egyetértek. Viszont folyamatosan terjeszkedik a márka, Úgyhogy remélem a közelben is nyitnak ahol laksz ^_^ Addig sajnos marad a shop, baromi Megértem, mert néhány kozmetikum esetében fontos, hogy lehessen szagolni, érezni.
TörlésKöszönöm, hogy olvastad ^_^
Hát...nekem a tusfürdős kapcsolatom velük elég "régre nyúlik vissza" (gyakran kaptam ajándékba, és nagyon szerettem őket), viszont most nyáron jutottam el először márkaboltba...Sajnos felénk nincs, de jobb szeretem megszagolni, megfogni, kipróbálni a dolgokat, na meg ha elakadok, jobb ha van egy kedves, segítő eladó a közelben...:( :)
VálaszTörlésViszont a Hydra végétal kombinált bőrre való 24 órás fényvédős arckrémje már minta alapján is nagy kedvenc lett, szóval most be is szereztem belőle a teljes kiszerelést, illetve a tusfürdők még mindig állandó kedvencek, meg kaptam ajándék szempillaspirált, arra is nagyon kíváncsi leszek, illetve színskála alapján (és tesztek alapján) a professzionális rúzsuknak szavaztam meg a bizalmat, ha beválik beszerzek több árnyalatot is majd, ha nem, akkor kipróbálom a többi fajta rúzsukat is...:)
Nagyon remélem, hogy a közeljövőben települ a közelbe is boltjuk, mert Glamour-napokon szinte csak miattuk mentünk el Debrecenbe (igen, anya elvitt Debrecenbe, hogy megvehessem az arckrémet, meg vehessek új rúzst - illetve, hogy szétnézhessen a ruhás boltokban, Miskolcon rengeteg üzlet nincs - de azért ezt nem sok szülő tenné meg szerintem akkor se...:D).
Én is remélem, hogy nyitnak felétek boltot. :)
TörlésHű azért így olvasva látszik, hogy van már kiforrott véleményed a márkával kapcsolatban. Jelenleg a szemceruzájukért vagyok oda, abból biztos beszerzek még más árnyalatokat is :)
Hát...Erre mondják, hogy a jót könnyű megszokni...:) :D
Törlés(És szerencsére még a márkaboltokban is csak jó tapasztalataim voltak velük...szóval...:D)
Nekünk nagy kedvencünk ez a márka, a tusfürdőikért és samponjaikért különösen odavagyok. Egy ideje azon gondolkodom, hogy nem akarnak-e olyan lehetőséget behozni, hogy vissza lehet vinni az üres flakonokat - ahogy a Lush-nál is-, mert én pl. szivesen visszavinném. :)
VálaszTörlésKedves Melcsi! Gondolatolvasó vagy! Pont ma gondolkodtam ezen. Mivel alapból az új flakonok 25%-ban újrahasznosított üvegből vannak, így én is visszavinném. :)
TörlésMi is nagyon szeretjük ^_^