Kategóriák

2015. február 9., hétfő

Interjú: Lush

Sziasztok, Lányok!

Lush. Erről a szóról egyszerre jut sokunk eszébe, a színes és vidám fürdőzés, a kényeztető pakolások, az intenzív illatú tusfürdők, és még megannyi gondolat.
A Lush nem csak színes termékeivel hívja fel magára a figyelmet, hanem azzal is, hogy nem végeznek állatkísérleteket, óvják a környezetet, és vegan termékeket gyártanak, amik kézzel készülnek.
Joó Katalinnal, a Lush munkatársával beszélgettünk arról, hogy mit is jelent pontosan az, hogy vegan, milyen eljárással készülnek a termékeik, és hogy miben változott a márka az elmúlt években.



Mesélnél a márka múltjáról? Magyarországon milyen volt a Lush fogadtatása?

Katalin: Itthon 2001. szeptemberében nyitottuk meg az első üzletünket, mely akkor is, de szerintem ma is forradalmian újszerű volt. Az első karácsonyunk úgy zajlott, hogy szinte „kifosztottak” bennünket, a fürdőgolyók-habfürdők mind egy szálig elfogytak. Persze az évek múltával is még mindig van aki rácsodálkozik a „meztelen” azaz csomagolás nélküli termékekre. Az évek során voltunk jelen több vidéki városban is, de ma 4 üzletünk van Budapesten, az ország más területeiről pedig a webáruházunkban tudnak vásárolni az emberek.
Úgy érzem, egy nagyon erős törzsvásárlói körrel rendelkezünk, akik velünk együtt hisznek a környezettudatosságunkban és abban, hogy az alapanyagok méltányos kereskedelem útján történő beszerzéssel jobbíthatjuk a termelői közösségek életét.

A Lush egyik védjegye a kézzel készített kozmetikumok. Kik, és milyen eljárással készítik a termékeket?

Katalin: Szerte a világon 933 Lush üzlet működik, 16.700 fő dolgozik mind az üzletekben, gyárakban és irodákban. Nemcsak Angliában van gyár, hanem Észak-Amerikában, Ausztráliában, Japánban és ami a legközelebb van hozzánk: Horvátországban. Mi is innen kapjuk a termékeket, amelyeket egy családias hangulatú kis gyárban készítenek a dolgozók. Úgy lehet elképzelni a helységet mint egy nagyobb konyha vagy cukrászüzem, ahol óriási edényekben keverik a „masszákat”/krémeket, pucolják a zöldségeket, facsarják a gyümölcsleveket, majd töltik meg egyesével kézzel a tégelyeket, üvegeket. 

A Lush társalapító tulajdonos házaspára Mo és Mark Constantine közrefogja a 2014-es Lush díj egyik tudós díjazottját.


Miben különbözik a Lush a többi kézzel készített márkától?

Katalin: A kozmetikai piacon egyedülálló módon a Lush maga is termeszt növényeket, zöldségeket és képez a permakultura termesztési módra gazdákat. A többi alapanyagot is oly módon vásárolja, hogy folyamatosan a beszerzési osztály munkatársai utaznak a világban és ellenőrzik a termelőket, farmokat az előállítási módról és munkakörülményekről. Ügyelünk a fenntarthatóságra, kifejlesztettünk egy új szappanalapot, amihez nem kell pálmaolajat használni, így mentve meg az orángutánok természetes lakóhelyeiket, az esőerdőket. Ezt a receptúrát más kozmetikai vállalatok számára is elérhetővé teszi a Lush.  
Nincs még egy olyan kozmetikai vállalat, ahol a fent említett kezdeti lépésektől át az ilyen méretű kiskereskedelmi láncig egy tulajdonban lenne és ahol a tulajdonosok a mai napig bejárnak a kis irodájukba, laborjukba (Poole, High street 29. üzlet és SPA van a földszinten) és napról napra találják ki az újabbnál újabb illatokat, termékeket.
Mind a termékek küllemében, mind az illatokban nagyon egyediek vagyunk, néhol szembe is megyünk a szokásos trendekkel… 

Mely termékek jelentek meg legelőször itthon? Miben változott a márka az elmúlt évek alatt? 

Katalin: A legtöbb termékkategóriánk már 14 éve is megvolt, pár éve további innovációval bővült a kínálatunk, ezek a szilárd fogtabletták és a smink volt. Híresek vagyunk a nagy színes, tömb szappanjainkról, a fürdőbombáinkról, szilárd habfürdő szeleteinkről, samponkorongokról..ezek mind már a kezdetektől kaphatóak voltak a többi arc- és testápolónkkal, hajápolónkkal.

Minden külföldön megjelenő kiadás kapható itthon?

Katalin: Minden limitált kiadású termék nálunk is egy időben indul az angol üzletekkel, kivéve az exkluzív módon csak az angol weboldalon elérhető LUSH Kitchenben készített termékek. A Lush Kitchen 2013. decemberében „nyitott”, online érhető el www.lush.co.uk oldalon, hétről hétre kis mennyiségben készítik el az elmúlt évek kedvenceit, amik már máshol nem is kaphatóak. Időnként a Kitchenben dolgozó kollégák mellett, a termékfeltaláló tulajdonosok is bemutatják hogyan is készülnek a kozmetikumok.



A Lush környezetbarát, az újrahasznosított anyagok mellett az állatkísérletek ellen is kampányol. Mi a tapasztalat, mennyire számít egy vevőnek a környezettudatosság? 

Katalin: Akik már ismernek bennünket és visszatérnek hozzánk nagyon nyitottak a zöld filozófiánkra, az állatvédelem területén zajló kampányainkra, de azok is akik először hallanak ezekről örülnek neki. Persze nem minden vásárlót érdekel ez a téma, de mi mindenkinek megpróbálunk arról mesélni, hogy mennyire szükségtelenek a kozmetikai iparban vagy ipar részére az alapanyagok vizsgálatához végzett állatkísérletek.  

Minden ünnepre limitált kiadással készül a márka, mennyivel előbb készülnek az ünnepekre? Nyáron már tudni lehet mik lesznek a téli újdonságok?

Katalin: A karácsony valóban a főszezonunk, de imádjuk a Valentin naptól kezdődően az összes ünnepet, hiszen öröm adni és mi ennek az érzésnek a részesei vagyunk. Sőt, mi az ünnepeket humorral is megfűszerezzük, a vidámság minden szinten megjelenik nálunk. A következő karácsonyi termékekre szinte már az előző évben, de valójában folyamatosan készülünk és a nyáron ismerjük meg mi, Lush dolgozók annak az évnek a téli limitált termékeit. Ezeket aztán kora ősztől kezdik el gyártani. Túl korán sem lehet készíteni, mivel szigorúan betartjuk a frissességi elvünket, azaz azt, hogy a 21 napnál régebben készült termék ki sem kerülhet a polcokra. Na, ebben is különbözünk más kozmetikai cégektől!

Balról jobbra: Amondopondo, Ro's Argan Body Conditioner, Love Locket fürdőgolyó


A Halloween-i kiadás után, már a karácsonyi termékek is kaphatóak. Idén mik a legnépszerűbbek a téli kiadások közül? Mik azok a termékek amik évről évre nagy népszerűségnek örvendenek?

Katalin: Idén továbbra is nagy közönség kedvenc volt a csillámos rózsaszínű édes-cukorkás illatú Snow Fairy tusfürdőnk, de a TOP 5-ben a Joy to the World ajándékcsomag vezetett és az egész évben kapható mézes szappanunk,a Honey I Washed the Kids szerepelt. 

Milyen újdonságra számíthatnak a vásárlók a 2015-ös évben?

Katalin: Ami most nagyon új, az a SPA csomagunk, ami az 5 termékből 3 olyan terméket tartalmaz amit kifejezetten a SPA számára fejlesztettek ki. A LUSH SPA-kban szintén az általunk kifejlesztett egyedi, különleges kezelésekre lehet bejelentkezni. Még a zenét külön nekünk komponálta az angol zeneszerző, Simon Emmerson –több zenész társával együtt-. Európában,  Anglián kívűl már Párizsban és  Madridban is van SPA.  A többi várható idei újdonság pedig legyen egyelőre meglepetés ;-).



Neked mik a kedvenc termékeid? Mit ajánlanál az olvasóknak, mi legyen az első termék a Lushtól amit érdemes lenne kipróbálniuk?

Katalin: Ó, nagyon sok kedvencem van, sőt én mindenért odavagyok, 14 év után is mindig ugyanolyan szenvedéllyel imádom az illatainkat és a termékeinket! Azért megpróbálok kiemelni egy kettőt méghozzá úgy hogy mi az amit egy Lush „starter kit”-be, első alkalomra javasolnék és úgy is hogy mi az amit én használok megunhatatlanul immár sok-sok éve:
kezdetnek….
Honey, I Washed the Kids mézes szappan
Soft Coeur mézes-csokis masszázstömb
American Cream hajkondicionáló
Angels on Bare skin arctisztitó
Mask of Magnaminty arc- és hátpakolás  
…és a Dream Cream testápolóban sok-sok magyar kék kamilla illóolaj van!!
…és a New szilárd hajsamponkorong (bár ez egy ici-picit haj függő, de így is bestseller!)

Íme, az én nélkülözhetetlen kedvenceim:
Cynthia Sylvia Stout – ír barna sörös, citromolajos hajsampon
Veganese – tengeri algás, citromos, rozmaringos hajkondicionáló
Ultrabland – arctisztító, sminklemosó
Flying Fox – mézes, jázminos tusfürdő
Vanilla Puff – vanilíás hintőpor 
…és a smink termékek közül a krémárnyalóinkat is szinte minden reggel használom (Karizma, Dark Yellow)

Balról jobbra: Vanilla Puff hintőpor, Honey, I Washed the Kids szappan, Flying Fox tusfürdő

Lush webshop: https://www.lush.hu/



8 megjegyzés :

  1. Jó tudni ezt a 21 napos szabályt. Én tavaly márciusban vettem egy november végén készült krémet náluk. Hezitáltam is akkor, hogy a lejárati dátumig már nincs egy év, de végül csak megvettem, mert nem volt belőle frissebb. Nagyon sok terméküket szeretem és sok mindenben szimpatikusak. De amit kifejezetten nem szeretek, amikor azt mondják az eladók, hogy "á jó lesz ez még lejárat után is". Ami igaz is, én is ezt tapasztalom, de ilyet ne mondjon a márka képviseletében álló személy.
    A New sampont már sokszor újravettem, nekem az vált be a szilárdsamponok közül a leginkább. A body butterjeiket nagy kedvenceim, szeretem még az új masszázstömbjeiket, krémek közül a Dream Creamet, Lemony Fluttert, American Creamet, meg még sok mást...:) És nagyon szeretnék egy Lush Spa csomagot, már csak a doboza miatt is.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem megnyugtatna, ha biztosra mondaná a márkától akárki, hogy tényleg jó lejárat után bármilyen termék.
      Ami tényleg igaz, mert percre pontosan nem szükséges mindent kidobni mert lejárt.
      Szerintem ilyenkor szóljál az eladónak, ha 21 napnál további terméket akarnak eladni. :)
      A Spa csomag nekem is nagyon szimpatikus, valószínű majd nyár környékén megvásárolom, a többi terméket is amit felsoroltál ki szeretném próbálni, utánuk kerestem és nagyon szimpatikusnak találtam :)

      Törlés
    2. Na igen, lehet, hogy épp ezért mondják, mert mások meg örülnek ennek az infonak.:) Mondom, én sem bánom, csak nekem valahogy visszatetsző. Kicsit sarkított példa, de a gyógyszerek is jók lehetnek lejárat után, mégsem hallasz olyan patikust, aki arra buzdítana, hogy bevegyed. Egyébként az ételeknek is csak egy statisztikai lejárati dátuma van, mégsem esszük meg általában utána. De elkalandoztam.:)
      Egy-két tippel tudok szolgálni az termékek élettartam növelésére.
      A fürdőgolyókat, habfürdőket érdemes egyenként műanyagzacskóba vagy celofánba csomagolni, így nem veszítenek az illatukból, illóolajokból, nedvességükből. A kis papírzacskó, amiben adják, sajnos nem jó ez ellen. Azt is hallottam, hogy nem érdemes egymás mellett tartani őket csomagolatlanul, mert átveszik egymás illatát. Szappanokat hasonlóan érdemes tárolni. Én egy kekszes fémdobozban tartom őket együtt, de volt már amelyik elkezdett 'izzadni", kis cseppek jelentek meg a felületén. Kíváncsi vagyok, hogy ez ellen jó-e a zacskózás.
      Az arctisztítókat érdemes hűtőben tárolni így akár egy évig elállhatnak az ígért 3 hónappal szemben, az arcmaszkokat viszont kötelező, azoknak így is csak egy hónap a szavatosságuk. Viszont le is lehet fagyasztani, és csak annyit kiolvasztani belőle, amennyire szükség van. Ezt még nem próbáltam, de ha legközelebb veszek, biztos így fogok tenni.
      A krémjeik szerintem szobahőmérsékletes is jól bírják. Én akkor szoktam kidobni, amikor már megváltozott az illatuk, szerintem ez általában jó indikátor. Nekem kb egy évvel tovább elállnak, mint a lejárati dátum ígéri.
      A szárazsamponokat kicsit nehezebb tárolni. Lehet hozzájuk venni azt a kis fémdobozt. Abba viszont nem lehet rögtön használat után visszazárni, mert meg kell száradniuk előbb. És jobb őket nedvességtől távol, tehát nem a kád szélén tartani, mert állagromlást okozhat, ha mindig nedvesek.
      A body buttert sem szabad vizesen visszatenni a dobozba, nekem egyszer sajnos bepenészedett.:(
      Masszázstömböknek is jó a kis fémdoboz, azok használat után rögtön visszazárhatóak. Viszont nyáron sem szabad megfelejtkezni róluk, sajnos egy melegebb hét után megolvadva találtam rá az enyémre, és már nem volt menthető, mert szétváltak az összetevői. Valószínűleg ilyenkor érdemes átköltöztetni őket a hűtőbe vagy a kamrába.
      Remélem nem baj, hogy ennyit írtam, és hasznát veszed a későbbiekben.:)

      Törlés
    3. Megértem amúgy hogy ez Neked baj, nekem az veri ki a biztosítékot ha rám tukmalnak valamit ami vagy nem áll jól, vagy nem megfelelő a bőrömnek :)
      Szuper vagy! Örök hálám! Pont azon agyaltam ha megveszem a hosszú nevű Angel arctiszítót akkor kb dobhatom ki a felénél? Eszembe nem jutott hűtőbe rakni.
      Van egy Hottiesom, akkor azt is már inkább most a hűtőben tarolom inkább. Tényleg nagyon köszönöm!!!

      Törlés
  2. Jó volt ez az interjú, sok érdekességet olvastam. (-: Ami pedig számomra fura, hogy éppen ma reggel rendeltem tőlük életemben először egy samponkorongot. Elvileg holnap hozza is a futár, nagyon kíváncsian várom. :D Elég hajmániás vagyok, és szeretek sok mindent kipróbálni, mióta hennázom a hajam, igyekszem csak természetes dolgokat. (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Én is kíváncsi vagyok mit fogsz hozzá szólni, mert érdekelne. :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszett az interjú, érdemes volt várnom, amíg végre lett időm figyelmesen elolvasni :-) Az eddigi Lush termékeimmel szinte kivétel nélkül elégedett vagyok, a Dream Cream nálam is óriási kedvenc, tusfürdőből a Rose Jam utánozhatatlanul finom illatú, samponként pedig a So White tusfürdőjük lett a kedvencem. Ettől függetlenül alig várom, hogy újabb és újabb termékeiket próbáljam ki, mert még a furán hangzó fűillatú tusfürdőjük is tetszik :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy olvastad :)
      Ah, nálam még mindig a Hot Toddy és a Snow Fairy az etalon, de a HWTK szappant is muszáj lesz kipróbálnom. :)
      A húsvéti termékek közül a Fluffy amit szeretnék kipróbálni:)

      Törlés

Back to Top