Interjú: PIXIBOX



Sziasztok, Lányok!

PIXIBOX. Sokunknak az elegancia, a luxus, és a kényeztetés jut róla eszünkbe. Magyarország legnépszerűbb doboza 2012 októbere óta tenyerén hord minket, és ellát mindenféle földi jóval.
Ezalatt a másfél év alatt két újdonsággal is megörvendeztették a Pixi rajongókat, hiszen 2013 decemberében elindult útjára a PIXIBAG, és ma már PIXI magazint is olvashatunk.
Az interjút a PIXIBOX alapítójával Beátával készítettem, aki mesél a kezdetekről, a doboz tartalmi összeállításáról, és a jövőbeli tervekről, illetve nálam olvashattok legelőször egy szuper nyereményről is.




Először is szeretném megköszönni Neked (és az olvasóidnak is), hogy kíváncsi vagy a PIXIBOX-ra, és szeretnéd bemutatni mindenkinek. Nekem ez valóban nagy megtiszteltetés, és őszintén örülök, hogy beszélhetek róla. Köszönöm szépen!


Mesélnél a kezdetekről, arról hogyan alakult meg a PIXIBOX?

Beáta: Amikor először találkoztam a külföldi beauty boxokkal természtesen engem is lenyűgözött a dolog. Talán nem meglepő, én is igazi „fanatikus” beauty rajongó vagyok (az „inkább egy ötvenedik pirosító, mint egy új ruha” típusú), így óriási ötletnek gondoltam azt, hogy vásárlás előtt ilyen formában ismerhessek meg új termékeket, vagy márkákat, nem beszélve a meglepetés faktorról. Egyre többet olvastam a rendszerről, amennyire lehet beleástam magam, és úgy döntöttem belevágok. Akkoriban a legtöbben csak legyintettek, hogy „valami dobozos ötletem” van, de én tényleg nagyon hittem benne.
Természetesen az itthoni helyzetről is tájékozódtam: végigolvastam a blogokat, ki az, aki már írt ilyesmiről, mi volt a visszhang, van-e itthon ilyen szolgáltatás, stb. Mivel úgy láttam nagyon sokan szerették volna, hogy legyen beauty box, legalább annyira mint én, nagyon hittem a sikerben. Azt hiszem, ez meg is látszott rajtam, mert úgy „kopogtattam” minden céghez, hogy akkoriban még egy mintadobozom sem volt, de sokakat ennek ellenére mégis meg tudtam győzni. Szerintem ehhez az kellett, hogy valóban jó szakemberekkel kerüljek egy asztalhoz, akik egyből látták a lehetőséget abban, hogy a beauty box-szal vásárlóikhoz közelebb kerüljenek. Szerencsére sok márkánál ilyen munkatársak dolgoznak, akik szeretik az innovatív ötleteket és követik a külföldi marketing koncepciókat annak ellenére, hogy idehaza teljesen más trendek uralkodnak az értékesítés és reklám terén. Nekik a mai napig nagyon hálás vagyok.
Az első doboz kiszállítása előtt kb. 1 évre volt szükség ahhoz, hogy összeálljon az arculattól kezdve a doboz kivitelezésén, a logisztikán át a tartalomig minden. Nulláról kellett kezdeni: fogalmam nem volt például arról, hogy mekkora legyen a doboz, milyen formájú, hiszen olyat kellett kitalálni, amibe nagyjából mindenféle méretű termék beleférhet a változó tartalom miatt. Emlékszem, egy amerikai bloggernek írtam, és kértem, hogy mérje le mekkora náluk az egyik ilyen cég doboza.
Az is nehéz volt, hogy hogyan alakítsam ki a rendszert az itthoni szokásokhoz, on-line vásárlási rendszerekhez képest. A külföldi beauty boxok ugyanis előfizetésesek, és havonta kerülnek kiadásra, nem is limitált darabszámban.
Szóval, nem volt egyszerű... mára azonban már kialakultak a biztos alapok. De amint látod, igyekszem mindig formálni, csinosítani a kivitelt. A buborékos borítékot például lecseréltük hullámkartonra, jött a magazin, a videó csatorna, és még mindig vannak ötleteim...

Hogyan emlékszel vissza az első kiadású PIXIBOX izgalmaira? Mire számítottatok? És az első doboz beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket?

Beáta: Igen, én sikerként könyveltem el tulajdonképpen. Annak ellenére, hogy a tartalom nem aratott osztatlan sikert. Viszont úgy éreztem a vevőkön, hogy kapott esélyt a PIXIBOX és örömmel fogadták egyáltalán azt, hogy létrejött a szolgáltatás, aminek nagyon örültem. Persze a rengeteg munka után be kell valljam nem volt egy építő jellegű élmény olvasni a negatívumokat, sok esetben úgy éreztem igazságtalan. De mindent „elraktároztam” és figyeltem, mire van szükség, milyen igények vannak vásárlói részről. Talán ezt látjátok, hiszen igyekszem a mai napig figyelembe venni minden észrevételt, kérést.
Az első box egyébként szerintem nem volt rossz összeállítás, 4-5 nap alatt fogyott el úgy, hogy nem hirdettem. Egyébként minden nagyon flottul ment, így visszaemlékezve, bár még a konyhában is dobozok voltak akkoriban. Olyan kiadás azóta sincs, ahol ne lenne valamilyen gikszer a szervezés körül egyébként. Volt úgy, hogy kiszállítás előtt 1 nappal még vártunk szállítmányt, tehát izgalmakból mindig van elég.

Az első PIXIBOX tartalma, 2012 október


Kik a Pixi csapattagok? Ki milyen feladatot lát el?

Beáta: Hát, ezt a részt még szeretném, ha kicsit homály fedné. De annyit elárulok, hogy az operatív részen  csupa fiú csapattag van, ugyanis ők készítik a csomagokat, ők a raktár urai. Hihetetlen precízek, remek ötleteik vannak és engem például a csomagolás közelébe sem engednek. A raktárban minden az élére van állítva, és ha csak meg merem kérdezni, hogy miért így, vagy úgy kerülnek a termékek a dobozba, már ki is „zavarnak”.
A PIXI-csapat most már pici bővítésre szorul, úgyhogy a nyár végével át kell szervezni a humánerőforrásainkat. :)

Hogy zajlik egy dolgos nap a PIXIBOX-nál?

Beáta: Mivel egy kicsike „garázs” vállalkozásról van szó, ezért nagyon „izgő-mozgó” napok vannak és fontos a mobilitás. Van, hogy irodaházakból várakozás közben, vagy kávézókból dolgozom, vagy épp bevásárlás közben, mert nem ér véget a nap délután 5-kor. A legtöbb munkát azonban éjszaka végzem: adminisztráció, most már a magazin szerkesztése, stb. például ilyen jellegű feladatok. A legtöbb tennivaló a tartalom összeállításával van, ez a legnehezebb feladat.

Mi alapján válogatjátok össze a doboz tartalmát? Titeket keresnek meg a cégek, vagy Ti veszitek fel a kapcsolatot velük?

Beáta: A dobozok tartalma a legesszenciálisabb része a PIXIBOX-nak, hiszen ez a nagy „dobás”, ez dönti el, hogy az adott kiadásnak milyen lesz a visszhangja.
Legtöbb esetben azonban nem mi határozzuk meg a tartalmat. Akárhogy is nézzük a PIXIBOX egy olyan szolgáltatás, ami reklám alapú, ezért a cégek az aktuális kampányaikhoz, termékeikhez igazítják a BOX-ban történő szereplést. Ha egy új terméket vezetnek be, akkor ezeket a termékeket tesszük az aktuális kiadásba és ehhez kell alkalmazkodni.
Van persze más cél is az új bevezetésen túl: ez a márkaépítés, amikor azt szeretnék, hogy a márka épüljön be a tudatba, próbáljátok ki a terméküket. Az biztos, hogy mindig arra törekszem, hogy változatos termékek kövessék egymást a BOX-okat illetően, de van, hogy kevés az én erőfeszítésem. Jó lenne, ha mindig tudnék választani, de ez sajnos nem így van.
Szeretnék minél több céget bevonni, de ehhez az kellene, hogy többen legyenek nyitottak az ilyen egyedi, innovatív reklámlehetőségre.
Én abban látom még a nehézséget, hogy – gyakran külföldi dobozokhoz hasonlítják a PIXIBOX tartalmát egyébként olyan márkákat említve, amelyek bent sincsenek hazánkban – ugye kevés prémium/luxus márka kapható nálunk. A high-end márkák számára (kb. 3 ilyen van itthon) nem jelent igazi reklámlehetőséget a PIXIBOX, hiszen az ő közönségük nagyon nagyon szűk réteg, akiket könnyen elérnek, megtalálnak, ők elfogadható okból nem élnek a szereplés lehetőségével. A prémium márkákból is kevés van és korlátozottak a lehetőségeik. Míg külföldön számtalan prémium márka, számtalan mennyiségű mintája érhető el, akik előszeretettel használják a beauty box csatornákat, itthon (ha már VB van) a „kis pénz, kis foci” elve érvényesül.

Már több mint 1 éve lehet kapni a luxus termékekkel telepakolt dekoratív dobozt. Miben változott a Pixi a kezdetek óta?

Beáta: Az előző gondolatmenetemet követve: éppen abban, hogy sajnos az az első elgondolás, mely szerint csak luxus/prémium kerülhet a csomagba átértékelésre szorult. Ez így nem megoldható (ha a klasszikus értelemben vett luxus/prémium márkákra gondolunk).
Mivel kevés márka van itthon, ugyanakkor szeretnék minél több céget bevonni a határokat kicsit ki kellett terjeszteni. Szeretitek a teljes kiszerelésű termékeket, de ez egy luxus márkától nem igazán lehetséges. Ezért  lehet az, hogy néha előfordul nem kifejezetten luxus márka is a csomagban. Ez mindig dilemma, ugyanis kiadásról kiadásra egyre többen jönnek és szeretnék megismerni a PIXIBOX-ot. Van, aki kiegyezik azzal, hogy mini termék van a csomagban, de prémium márkától legyen, viszont van, akit ez csalódással töltene el, hiszen teljes kiszerelést várt. Én szeretném a PIXIBOX-ot prémium szinten tartani, erre törekszem, de néha egy-egy megkeresésre nem mondok nemet, ha a mi értékítéletünk szerint a termék jó.
Egyébként ezt a dilemmát hivatott kiváltani a PIXIBAG, ahol ugye jórészt teljes kiszerelésű termékek kerülnek a csomagba, de széles körben terjesztett márkákkal. Itt az élmény ugyanaz: várakozás, meglepetés, de ugyanúgy örül a bár minőségi, de bármikor könnyen elérhető márkák termékeinek, csak teljes kiszerelés legyen - akkor ez nekik való.

Két havonta jelenik meg a PIXIBOX, váltásban aPIXIBAG-gel. A PIXIBAG ötlete mikor fogalmazódott meg, és miért a nesszeszeres kiadás mellett döntöttetek?

Beáta: A PIXIBAG a PIXIBOX ötletével egyidős. De kellett a BOX ahhoz, hogy megismerjétek a rendszert, kellett látni az igényeiteket, ezért váratott magára. A vízválasztó, hogy elindítsam, a tavalyi PIXIBOX SUMMER kiadás volt: ott láttam, hogy van igény erre a típusú meglepetés csomagra is.
A PIXIBAG már eleve neszesszerként jött, mint ötlet, a kivitelezés volt kérdéses. Először csak a designt gondoltuk sajátunknak, aztán rájöttünk, hogy nem lehet készen kapni olyan neszesszert, amit használhatnánk. Tehát ez is egyedi méretű, egyedi varrás, és a design is egyedi, de az ugye mindig változik, kiadásról kiadásra új kivitelezésű.
Itt szeretném megemlíteni a PIXI arculatáért felelős tehetséges tervezőgrafikust Hidvégi Annát. Ő egyfajta múzsa is nekem, a kabalám, és persze remek szakember, aki midig olyan terveket talál ki a PIXIBOX-nak és BAG-nek egyaránt, amit én személy szerint nagyon kedvelek, és úgy látom Ti is. Ő a kezdetektől velem van, sok dolgot együtt találtunk ki, nagyon kreatív és inspiráló ember.

PIXIBAG márciusi kiadás


Mennyi idő alatt töltitek meg az aktuális doboz, illetve neszesszer tartalmát?

Beáta: Van, hogy egy-egy cég előre tud tervezni és a PIXI éves naptárába már év elején be tudja írni a kampányait. De ez a ritkább. Nos, hogy mennyi idő?  Ez változó. Ha azt mondom, jövő héten új kiadás, de még mindig hiányzik 1 termék, akkor látod, hogy épp annyi, amennyi eltelik egy-egy kiadás között. Sok cégnek külföldön van a raktára. Előfordul, hogy nem érkezik be időre az adott megállapodás szerinti kozmetikum és ilyenkor azonnali B tervre van szükség. Tehát mondjuk kb annyi időre van szükség, amennyi épp egy-egy kiadás között eltelik (és mindig még plusz 1 nap kellene). :)

Hogy látod, mennyire sikeres itthon a munkásságotok?

Beáta: Azt látom, hogy nagyon nagy igény van a minőségi szolgáltatásra. Hihetetlen mennyi kedvességet kapok a vásárlóktól és nagyon jó érzés látni az örömüket. Nekem ez nagyon fontos. A legtöbb munkát abba szeretném fektetni, hogy az ügyfélkezelés híresen jó legyen. Erre is nagyon jó visszajelzéseket kapok, például óriási élmény volt, amikor megérkezett az e-mail a hazai on-line kereskedők legnagyobb szervezetétől (szek.org), hogy vásárlói szavazatok alapján bekerültünk az év legjobb 30 internetes kereskedője közé.
Bármi is történik, mindig mindenben igyekszem segíteni a vevőknek. Ha valaki megkeres bennünket az info címeken, vagy akár a Facebookon, más közösségi oldalon, mi azonnal próbálunk segíteni és megtalálni azt a megoldást, ami számára a legjobb.
Annyiszor találkoztam már olyan szolgáltatással, ahol tetszett a termék, de pocsék volt a kiszolgálás. Szeretném, ha ezt a PIXI másként csinálná, ez nagyon fontos.

Külföldön is nagy népészerűségnek örvedenek a "zsákbamacska" dobozok. Ez inspirálóan hat a Pixi csapatára?

Beáta: Persze, abszolút, hiszen nem titok, innen is született meg az első hazai „zsákbamacska” doboz. De mindig úgy kell kialakítani, és az újdonságokat is úgy kell kitalálni, hogy az itthon tudjon (jól) működni. Van még egy-két dolog a „dobozunkban”, amelyeken most is dolgozunk.

Több doboz is felbukkant, így lett konkurenciátok is, és a Pixi stabilan tarjta magát ezen a piacon. Szerinted miben rejlik a box sikerének titka?

Beáta: Szerintem látják a vevők, hogy mindent beleadunk és az a véleményem, hogy szeretik a közvetlenségünket. A legkomolyabban gondolom, hogy a vevőkre ne vevőként, hanem barátként, jó ismerősként tekintsünk. Én úgy érzem, ez nagyon működik, szerintem ez sokat számít a népszerűségében. Ezen felül szeretek minden apróságra figyelni: igen is legyen prémium módon kivitelezve valami, amit én kiadok a kezeim közül – az utolsó szórólap is szépen legyen összehajtva, legyen szalag a mintákon, stb. Én remélem sokan díjazzák ezt is. (A srácok a raktárban nem annyira... mert azért vannak némileg túlgondolt ötleteim, amelyeket igen, meg lehetne valósítani, kb háromszor ennyi munkaerővel, mint ahányan most segítenek.)

Egy éves a PIXIBOX! 2013 október


Volt olyan negatív élmény ezalatt az egy év alatt, amit nehezen dolgoztatok fel?

Beáta: A karácsonyi rohamnál felmerült szerverkimaradás miatt kaptunk hideget-meleget és ezt én személy szerint nagyon rosszul éltem meg. Különösen azért, mert egy rajtam kívülálló ok miatt történt az, hogy nem tudtam teljesíteni a vevői kéréseket, rendeléseket. És teljesen tehetetlen voltam a problémával szemben, hiszen az akkori szolgáltató (igen, azonnal felmondtuk a szolgáltatást) nem állt rendelkezésünkre megfelelően (na ez az, amit én nem így szeretnék csinálni, ha ügyfélkezelésről van szó). Azonnal kellett döntéseket hozni, mindezt úgy, hogy jól is kommunikáljunk. Elég sok indulat volt akkor, amit nem volt egyszerű kezelni. Szemléltetésként: abban a 2 napban 6 kg-t dobtam le. De most már persze mosolygok az egészen. Jó kis próbatétel volt.

Mik a terveitek a jövőre nézve? Milyen változások lesznek még a Pixi házatáján?

Beáta: Mivel mindig minden titkosan zajlik, ezért sok dolgot nem szeretnék még elárulni, de a nyáron lesz egy-két háttérmunka, amit elvégzünk. A júliusi PIXIBOX után bemutatunk majd valamit...
Azt látom, hogy szeretitek a játékokat, ezért egyre többször szervezünk ilyet. Hamarosan például egy nagyon szuper nyereményért lehet majd szerencsét próbálni (ezt most Veled és az olvasóiddal osztom meg legeslegelőször): egy egyiptomi utat lehet majd nyerni 2 fő részére egy 5 csillagos szállodában 1 hétre. Azért ez wow! :)
Hosszútávú terv az, hogy minél többen megismerjék a PIXIBOX-ot és a partnerek ezzel is elismerjék azt, hogy sokkal inkább van értelme nálunk szerepelni, és kapcsolatba kerülni a vevőkkel, mint a hagyományos hirdetési módokat használni.

Neked melyik a kedvenc dobozod/baged?

Beáta: A szülinapi (tavaly októberi) PIXIBOX-ot szerettem legjobban, imádtam az arany dobozt és a legelső PIXIBAG is a szívem csücske. Mindig elteszek egy-egy dobozt a „múzeumba” és soha nem használom el abból a termékeket.

Az első PIXIBAG


Köszönöm még egyszer az interjú lehetőségét és a munkádat. További sok sikert kívánok a blogodhoz és szeretettel üdvözlöm az olvasóid is.
Beáta

A PIXIBOX elérhetőségei:

http://pixibox.hu/- ahol már rendelhettek is például Barefaced Beauty termékeket, illetve megrendelhetitek az aktuális PIXIBOX/BAG-et!
A Facebook-on lájkoljátok a Pixi-t EZEN a linken!
Továbbá találkozhattok a Pixi-vel Instagramon, Youtube-on, Pintersten, és Tumblren is.

 

12 megjegyzés

  1. Nagyon gratulálok ehhez a remek interjúhoz, sok infót megtudhattunk belőle. Eddig is kacérkodtam a gondolattal, hogy vegyek majd PIXIBOX-ot, de most megadtad a végső löketet, hogy é is kipróbáljam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Hűűű, ennek nagyon örülök, remélem megírod a tapasztalataidat :)

      Törlés
  2. Nagyon jó volt olvasni az interjút, végig lekötött, Beáta nagyon szimpatikus így látatlanban is, látszik, hogy szívét-lelkét beleadja a dologba, szerintem ez a sikerének a titka. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm :) Szerintem is, és azt még hozzá tenném, hogy nagyon közvetlen, öröm volt vele interjút csinálni :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszett az interjú! Igazán különlegesnek tartom ezt a témát a blogon :) Én a Pixiboxra esküszöm beauty boxok terén, az biztos és úgy érzem most már tudom azt hogy miért ezt szeretem a legjobban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm :) Örülök, hogy még jobban megerősített ebben :) Fantasztikusak tényleg, le a kalappal a munkásságuk előtt :)

      Törlés
  4. Nem tudom, hogy az előző hozzászólásom elment-e, ha igen, akkor tekintsd tárgytalannak :)

    Gratulálok az interjúhoz, nagyon jó lett és élmény volt olvasni. Eddig még nem rendeltem Pixiboxot, de most már nagyon szeretnék egyet!

    Ada
    http://adakincsei.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm: ) Remélem hamarosan Pixi élményhez jutsz, hiszen a várakozás az egyik legjobb öröm, főleg az ilyen "zsákbamacska" jellegű doboznál ^_^

      Törlés
  5. Gratulálok az interjúhoz! :) Van már pár dobozom, és rendkívül érdekes bepillantást nyerni a háttérfolyamatokba, a működésének rendszerébe :) Alig várom a következő box-ot :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen: ) Megkaptam a hírlevelet, most is szuper doboznak nézünk elébe ^_^

      Törlés
  6. Köszönöm Neked ezt az interjút. :) Nagyon jó volt olvasni. :) Én már év eleje óta Pixibox előfizető vagyok, persze előző évben is rendeltem már és abszolút elégedett vagyok, a dobozok tartalmával és a kapcsolattartással, kommunikációval is. Ha jövő évre is lesz lehetőség előfizetni biztos, hogy meg lesz az is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is köszönöm hogy elolvastad ^_^ Én is tervezek előfizetni, hiszen maradtam már le dobozról. :( És mindennel egyetértek amit írtál, Bea és az egész csapat szuper!:)

      Törlés