Kategóriák

2014. július 16., szerda

Interjú: ESTREA

Az ESTREA idén ünnepelte a 18. születésnapját, 1996-ban indult el a magyar piacon, hogy minél több nőt kényeztessen. A manufakturális alapokon nyugvó magyar márka, ismét teret hódít, ezzel érintve a 2000-es évek generációját.
Simon Balázs, marketing menedzserrel beszélgettünk a kezdetekről, arról miben változott az ESTREA 18 év alatt, miben különbözik ez a márka, mint a drogériában kapható termékek, illetve mesél még a nyári újdonságokról, és a jövőbeli tervekről is.




Mesélne az ESTREA múltjáról, és a különleges hangzású márkanévről?

Balázs: Az ESTREA márka ebben az évben vált nagykorúvá, idén töltöttük be a 18. életévünket. A márka anno 1996 - ban alakult ESTREA Termelő és Forgalmazó Kft. néven. A cég teljesen magyar tulajdon, családi és baráti tulajdonosi és vezetői kör irányítja a kezdetektől fogva. Beszállítóink nagy része a mai napig hazai cég, vannak olyan partnereink akikkel majdnem 20 éve dolgozunk együtt. Természetesen az alap – és hatóanyagokat, illatokat külföldről lehet csak beszerezni, ezért ezek kivételt képeznek. A kezdetekben a márka és az ESTREA Termelő és Forgalmazó Kft. egyet jelentett, azonban a folyamatos fejlődésnek köszönhetően, a napjainkban bérgyártóként is szerepelünk a hazai piacon. ( estreapro.hu ) Ez annyit tesz, hogy üzemünkben más professzionális és lakossági márkákat is fejlesztünk, gyártunk, töltünk hazai és külföldi piacra egyaránt. Van egy higiénia részlegünk, ahol főleg folyékony szappanokat és orvosi géleket gyártunk nagyobb szolgáltató cégeknek.
Termékeinket a mai napig egy nagyon tapasztalt kozmetikus és egyben vegyésztechnikus hölgy fejleszti, aki az egyik tulajdonos kedves felesége, nekem pedig édesanyám. Ő a cég lelke, az ő fejében születnek meg a receptúrák, ő rendelkezik több mint 20 évnyi tapasztalattal a szépségápolás és kozmetikum gyártás terén. Mint gyártók a legnagyobb alap-hatóanyag beszállítókkal állunk kapcsolatban, így tudjuk a kiemelkedő minőséget nyújtani lassan két évtizede. Fontos, hogy a folyamatos fejlődés érdekében állandó konzultációkat folytatunk az alap és hatóanyag gyártó cégekkel az aktuális trendekről, illetve munkánkat egy gyógyszerész hölgy is segíti.
Az ESTREA név eredete, az egyik alapító tulajdonos két lányának a keresztnevének egybeolvadása. Eszter – és Andrea. Ennyi a nagy titok. :)

ESTREA 2014-Arckrém shea vaj és jojoba kivonattal


Mennyire volt nehéz elindulni a magyar piacon? Milyen különlegességeket tudtak 18 évvel ezelőtt nyújtani a vásárlóknak?

Balázs: Anno 1996 - ban teljesen más kereskedelmi lehetőségek és hálózatok voltak a hazai piacon. A mai helyzettel ellentétben akkoriban főleg kisboltokban és kisebb drogériákban vásároltak az emberek kozmetikumokat. A 90-es évek végen nem volt elárasztva a piac mérhetetlen mennyiségű kozmetikummal, így az ESTREA márka a minőségének és megfizethető árának köszönhetően, hamar teret tudod hódítani magának.
Kétezres évek elején szinte az összes nagyobb hazai üzletláncban megtalálhatóak voltak a termékeink. Ha pusztán a számokat nézzük, akkor a ESTREA márka a ezredforduló utáni években virágzott. A multinacionális cégek megjelenésével komoly gondokba ütköztünk, és számos partnerünk ment szépen lassan csődbe, illetve megvásárolták őket az országba betörő külföldi cégek. Jelenleg ha körbenézünk a hazai kozmetikai piacon, a nagy márkák boltjait leszámítva, hipermarketekben és drogéria hálózatokban vásárolják az emberek a kozmetikumok 85% -át. Sajnos ezek a multinacionális hálózatok olyan feltételeket szabnak, amiket nem tudunk illetve nem is akarunk teljesíteni, értem ez alatt a belistázási díjakat, polcpénzeket és egyéb költségeket.
Ennek köszönhető, hogy napjainkban ritkábban találkoznak a márkával az emberek, illetve a fiatalok között kevésbé ismert az ESTREA név.

Mit jelent az, hogy manufakturális alapokon működik a cég, ez miben különbözik a már ismert drogériás testápolási márkáktól?

Balázs: Fontosnak tartom kiemelni, hogy az ESTREA termékek egy helyen készülnek, a fejlesztéstől a gyártáson át egészen a csomagolásig. Minden fázist magunk végzünk. Az üzemünkben nem automata gépsorokon készülnek a termékek, a töltés félautomata gépekkel, mindent más tevékenységet kézzel végzünk. Ennek köszönhetően lehetőségünk van számos termék előállítására kisebb mennyiségben, így próbáljuk az egyedi igényeket kiszolgálni. Amiben különbözünk más márkáktól, hogy minőséget adunk elérhető áron, a mi termékeink nem tartalmaznak drága csomagolóanyag költségeket, irreális marketing költségeket, és a vásárlók szinte közvetlenül a gyártótól vásárolnak. Az ESTREA fordított elven működik a nagyobb márkákkal szemben. Mi meghallgatjuk a vásárlókat, a kozmetikusokat, bloggereket hogy mire van szükségük, és megpróbálunk az ő igényeikre termékeket létrehozni. A világmárkák létrehoznak egy terméket és a marketing eszközeivel elhihetik a vásárlóval, hogy arra van szüksége. Talán ez a nagy különbség...

Azok kedvéért akik csak most találkoznak először az Estrea márkával, bemutatná milyen termékeket kínál a cég?

Balázs: Kínálatunk nagy részét krémek teszik ki, de megtalálható számos tusfürdő és sampon is. Krémspecialistának tartjuk magunkat, amiket az évek igazoltak. A legnagyobb márkák termékeivel is feltudjuk venni a versenyt minőségben.
Fontosabb termékcsaládok:

• kézkrémek (mi magunk készítjük a gyógynövényfőzeteket)

• arckrémek

• szemránc krémek

• bőrradír, arctej

• testápolók

• Q10-es krémek

• kávé – olíva krémek

• natúr shea vajas krémek (Kőolajszármazék mentes, teljesen natúr krémek. Azért nem mondjuk rájuk, hogy natúr kozmetikum, mert nagyon sok pénzt kellene fizetni, hogy ráírhassuk a termékekre és ezt nem szeretnénk a vásárlóinkkal megfizettetni.)

• Nagy sikernek örvend a napozás utáni aloe gélünk, illetve a szőrnövekedés gátló krémünk.

Balról jobbra: Kézkrém A-Vitaminnal, arckrém shea vajjal és jojobával, nyugtató lábkrém vadgesztenyével és mentával




Melyek voltak az első termékek, amiket árultak, és azok mennyit változtak az elmúlt évek során?

Balázs: Első termékeink között kéz – arc krémek és testápolók szerepeltek. Ezek az évek során folyamatosan változtak, a receptúrákat folyamatosan fejlesztjük, az alap és hatóanyagokat modernizáljuk, nagyon fontosan számunkra a felhasználok véleményei, a fejlesztéseket ezekre alapozzuk. Termékekből kikerültek a parabének, mesterséges színezéket, és számos más nem kívánatos anyag.

Natur testápoló shea vaj és jojobaba kivonattal




Hogyan kerültek kapcsolatba a bloggerekkel? Mik voltak azok a szempontok ami alapján ezt a „csatornát” választották a márka közelebbi bemutatásához?

Balázs:Két dologban voltunk biztosak, a termékeink minőségben megállják a helyüket bármilyen márka mellett, a másik, hogy erről a fiatalabb generációnak fogalma sincs. :)

Vannak bevált termékek a különböző évszakokhoz, a nyári forróságra mit ajánlana a vásárlóknak?

Balázs: A termékeink életciklusában jól megfigyelhetőek az évszakokhoz fűződő felhasználások. A nyári hónapokban az abszolút favoritok a könnyen felszívódó testápolók, azon belül is a bőrnyugtató Aloe vera & Panthenol testápoló, illetve a napozási utáni aloe gél. A strandszezon slágertermékeinek ebben az évben a szőrnövekedés gátló krém, és az anticellulitis krémzselé ígérkezik.

Napozás utáni hűsítő aloe vera gél



Milyen újdonságok kerültek ebben az évben a kínálatba?

Balázs: Ebben az évben a kézkrémek teljesen megújultak, megszületett a sheavajas család ( arc, kéz, láb, és test krém ), egy natúr SLES-mentes teafaolaj sampon, illetve a szőrnövekedés gátló krém, mely egy teljesen új dolog a piacon. Ezek mellett számos újdonságot tervezünk még erre az évre, de ez legyen meglepetés.

Ön szerint, mik azok az eszközök amitől az Estrea márka sikeres Magyarországon?

Balázs: Eszközök.... Nekünk egyetlen egy eszközünk van a hit és a minőség. A cég dolgozóinak nagy része több mint 15 éve dolgozik velünk, mindenki hisz abban, hogy ha valamit szívvel – lélekkel csinálunk és minőséget gyártunk arra megvolt - megvan és meglesz az igény.

Balról jobbra: bőrfiatalító kézkrém, ránctalanító hatású nappali krém, szemránc-és ajakkontúr krém




Külföldön is lehet kapni a termékeket?

Balázs: Pár évvel ezelőtt volt egy megjelenésünk Amerikában, de a befektetők idő előtt kiszálltak a finanszírozásból, így nem volt meg a kellő tőke, ahhoz hogy betudják vezetni a márkát. Folyamatosan érkeznek irányukba megkeresések külföldi forgalmazás kapcsán, talán a legaktuálisabb egy francia piacra való belépés lehetősége... később talán erről bővebben is beszélhetek.

Mik az Estrea jövőbeli tervei?

Balázs: Legfontosabb, hogy nem adjuk fel a harcot, hiszünk a termékeinkben, a jól bevált receptúráinkban törekszünk a legjobb minőségű alap és hatóanyag felhasználásra. A csomagolást próbáljuk a vásárlók számára vonzóbbá tenni, de arra nagyon ügyelve, hogy ezek a termék költségeit ne mozdítsák el. Fontos számunkra a mindennapi kommunikáció a vásárlóinkkal, az apró visszajelzések, ennek kapcsán szívesen fogadunk bármilyen véleményt akár személyesen, telefonon illetve az interneten keresztül.
Szeretnénk 5 -10 év múlva is ilyen pozitívan és lendületesen mesélni a sikereinkről és a terveinkről.

Gyógynövényes anticellulit testápoló krémzselé



A webshop oldala ahol sok-sok termék között válogathattok: http://estrea.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/estreahungary

2 megjegyzés :

Back to Top